تعليمي ترفيهي تثقيفي

الرئيسيةالبوابةاليوميةمكتبة الصورس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 

لائحة للثغرات مع قانون الرياضة الجديد!

كاتب الموضوعرسالة
marissa
مدير المنتدى
مدير المنتدى

انثى
وسام التميز :

مُساهمةموضوع: لائحة للثغرات مع قانون الرياضة الجديد!   الثلاثاء يوليو 08, 2008 3:51 am

جاءني عبده المنفتح رئيس نادي فتح مخك وقال لي الفرصة جاتني لحد عندي.. قلت له فرصة ايه يامعلم، قال أن أنون الرياضة الجديد حيتغير وأنا سمعت انهم حيفتحوا الاستثمار فيه للاندية لزيادة مواردها ودي فرصة مش حتتعوض.. وأنا كلفت لجنة اقتصادية استثمارية انونيه تبحث في وضع ثغرات الانون الجديد بحيث يصدر الانون من هنا.. نلزق فيه الثغرات عدل..!
ونستثمر صح ونجوز الارانب وتولد اش جنيهات اشي دولارات.
قلت وماله لما يصدر أنون الرياضة الجديد دخلك انت ايه.. أقول عليك أيه مش أنا راجل رياضي.. مش فاهم اقولك مش أنا رئيس نادي فتح مخك.. ايوه.. يبقي رياضي عدل..
وبعدين الانون الجديد حيتيج ليا كرئيس نادي اعمل بوتيكات وابيعها وأجر الملاعب معارض ملابس واحذية وبضاعة والم فلوس نزود بيها اراداتي في البنك..
وممكن افتح مزاد علي فرق النادي ابيع فريق الكورة وفريق السلة وفريق الطايره.. وممكت ادخل علي مزاد لبيع الاعضاء ما اهو كله استثمار آمال الفرصة لازم تستغل كويس وكله حيزود الايرادات..
دا انا عندي فكرة جهنمية.. النادي بتاعنا جنب المقابر وممكن اقسم الملاعب و الحتت الفاضية مقابر وطرب والطربه متر x مترين بعشرين ألف جنيه.. وممكن أجرها إيجار جديد خمس سنين أوعشر سنين.. أزاي يامعلم.. تأجر المقابر والطرب وبعد كده يودوا الجثث فين.. أنا مالي هوانا كنت حانوتي يأجروا ايجار تاني.. مافيش حاجة عندي اسمها تمليك ماهو ده الاستثمار الناجح يا أبو جهل!
وبعدين أنا عامل حسابي علي كل حاجة واللجنة بتاعه الثغرات قاعدة تفكر في الثغرات الجديدة.. وطبعا الثغرات دي كلها في مصلحتي أنا..!
وبكرة نقدر نستغل النادي صح.. وممكن نبيع أعضاء مجلس الادارة.. وأنا شايف أن الانون الجديد حيتعمل ومافهش نائب ولا امين صندوق يعني حيقللوا عدد اعضاء المجلس ودي مشكلة عشان كل مايكثر عدد الاعضاء يزيد حصيلة البيع ولكن أنا كلفت لجنة الثغرات تشوف ثغرة انونية جامده للنقطة دي آمال ايه. احنا مابنلعبش..!
وكمان حخلي دورات المياه في النادي بفلوس اللي يدخل الحمام يدفع 5 جنيه وعند الخروج يدفع عشرة جنيه طبعا دخول الحمام مش زي خروجه
واللي ينزل يستحمي في حمام السباحة يدفع عشرة جنيه لوحياخد غطس بس انما لوحياخد غطس ويتليف يدفع 25 جنيه هو ده الاستثمار الصح مش كل حاجة تبقي سبهلله وبلاش!
مش بيقولوا يامعلم أن رئيس النادي لازم يكون رياضي او شخصية عامة.
ما أنا شخصية عامة وصوري واسمي مالية صفحات الحوادث واكثر من كده عامه ايه. وعشان أؤكد لك.. راح المعلم فقعني مطواه وبلغ البوليس والصحافة ليؤكد لي انه شخصية عامة!!

----------------------------------منقول flower ----------------------------------------------

كنت احسبك غالي لكن !
للأسف ما دريت
انك بعدد الغلا كلو
بصراحة
بس لاتزعل
انت ابو وجهين
مرة بدر ومرة قمر ومرة احلى من التنين
المرسل
واحد يفداك بعمرو
يشوفك نور دربو
يدعيلك عند ربو
انزل شوف رقمو
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Noor
امير مميز وفعال
امير مميز وفعال

انثى
العمل/الترفيه : النت
المزاج : اجتماعية
وسام التميز :

مُساهمةموضوع: رد: لائحة للثغرات مع قانون الرياضة الجديد!   الخميس أغسطس 21, 2008 8:10 am

شكرا لكي على الموضوع بس مستغرب كتير ليش الاولاد ما ردو على هدا الموضوع

ضيف المنتدى
ضيف المنتدى

ذكر
وسام التميز :

مُساهمةموضوع: رد: لائحة للثغرات مع قانون الرياضة الجديد!   الثلاثاء سبتمبر 09, 2008 2:51 pm

شكرا علي الموضوع الجيد مريسا...........
أماني
ضيف المنتدى
ضيف المنتدى

انثى
المزاج : جيد
وسام التميز :

مُساهمةموضوع: رد: لائحة للثغرات مع قانون الرياضة الجديد!   الخميس نوفمبر 13, 2008 5:00 am

صح غريب جدا وينكن ياأولاد
على كل حال شكرررررررررررررررررررررا

لائحة للثغرات مع قانون الرياضة الجديد!
صفحة 1 من اصل 1